Skip to Content Contact Us

הדרישה לכוח אדם בענף הבנייה הישראלי גבוהה. אך אם עד לפני שנים לא רבות ברירית המחדל אשר עמדה בפני קבלנים שנדרשו להעסקת עובדים זרים לבניה בפרויקטים שונים הייתה שכירת פועלים פלשתינאים, הרי שנכון להיום, ניתן ליהנות משירותיהם של עובדים זרים המתמחים בענף הבניין לרבדיו המגוונים ומציעים את שירותיהם ללא תלות בתמורות במצב הביטחוני, אשר עשויות ליצור עיכוב בהליכי הבנייה ולהסב נזק רב לקבלן.

גיוס עובדים זרים לבנייה בישראל

הליך הגיוס לשם העסקת עובדים זרים לבניה מוסדר בחוק הישראלי, ומאז שנת 2011, מתבצע במסגרת הסכמים בילטראליים אשר נחתמו בין מדינת ישראל לבין מדינות מוצאם של העובדים הזרים. ההסכם הבילטראלי מאפשר לקיים פיקוח מתמשך וקבוע על כל אחד מהעובדים הזרים, החל מנקודת הגיוס הראשונית במדינת המוצא ועד לסיום ההעסקה, עם שובו של העובד הזר לארצו. הפיקוח מתאפשר הודות לקיומו של מנגנון גיוס ישיר ואפקטיבי שהינו קבוע מראש, מתנהל בשקיפות מקסימלית ומבוסס על הסדרי העסקה מוגדרים כמו גם על הנחיות קבועות בדבר זכויותיו וחובותיו של כוח אדם זר המגויס לשם העסקת עובדים זרים לבניה בישראל.

הסכם בילטראלי נחתם בשנת 2011 בין ישראל לבין בולגריה. בשנים שלאחר מכן, נחתמו הסכמים בילטראליים מול ממשלת רומניה ומול ממשלת מולדובה.

גיוס מפוקח זה הפך את תופעת התיווך הפסולה, אשר הייתה נהוגה בשנים עברו בענף, לנחלת העבר. אם בעבר היו נדרשים עובדים זרים אשר גויסו לעבודה בענף הבניין הישראלי לשלם סכומים גדולים לגורם המתווך ולהתחיל את עבודתם בישראל מנקודת פתיחה נחותה, כשהם בעלי חוב משמעותי מבחינתם, הרי שעם המעבר לשיטת הגיוס הנוכחית, המבוססת על הסכמים בליטראליים, העובדים אינם נאלצים לשלם דמי תיווך מכל סוג ומתחילים את דרכם בישראל ללא נטל חובות מיותר, אשר, במקרים רבים, היה מניע עובדים זרים לספק את שירותיהם בתנאים לא הוגנים, מתוך צורך נואש לפרוע את חוב דמי התיווך אשר הותירו מאחוריהם בארץ המוצא.

זאת ועוד, אם בעבר כוח אדם זר לבניין היה מוקצה לטובת קבלנים אשר נדרשו להעסקת עובדים זרים לבניה, כיום, ההקצאה מתבצעת לטובת תאגידי כוח אדם מורשים. תאגידי כוח אדם אלה עוסקים באספקת כוח אדם לענף הבניין לקבלנים הרשומים בפנקס הקבלנים בלבד ואלה מעסיקים בפועל את העובדים הזרים.

העסקת עובדים זרים לבניה – ההתמחויות הנדרשות

ענף הבניין כולל קשת נרחבת של התמחויות נדרשות. טייחות, רתכות, רצפות, אינסטלציה, אלקטרוניקה, צבעות, תפעול ציוד מכני כבד, ברזלנות, מסגרות ותחומי התמחות נוספים מהווים חלק בלתי נפרד מהליך ההקמה של הבניין השלם. על כן, בשכירת כוח אדם זר לבניין, מומלץ להתמקד בשכירת עובדים זרים אשר מתמחים באופן ספציפי בתחומי הבניין השונים ויוכלו לספק שירות איכותי וממוקד בהתבסס על ניסיונם המקצועי בתחומי ההתמחות השונים הנדרשים בענף הבניין.

עינת כח אדם לבניה

חברת עינת כח אדם לבניה, חברה מורשית המספקת כוח אדם איכותי לבניין, מעמידה לרשות לקוחותיה צוותי עובדים זרים ממולדובה ומסין ומספקת את שירותיה במקצועיות ללא פשרות ובהתבסס על סינון קפדני ומעמיק של העובדים במדינות המוצא, תוך הקפדה על גיוס עובדי בניין מיומנים בלבד. זאת ועוד. החברה מבצעת את מיון הפועלים בהתאם לתחום התמחותם הספציפי בענף הבניין בעודם במדינת המוצא, ובכך, ביכולתה לספק ללקוחותיה שירות ממוקד, מקצועי ויעיל לכל אורך הדרך.

על חוג לקוחותינו המרוצים נמנים לקוחות מובילים בענף הבניין הנהנים משירות מקצועי, איכותי ואמין. נשמח לספק גם לכם את מיטב שירותינו לשביעות רצונכם המלאה.

עוד מאמרים שכדאי לקרוא

פועלי בניין מולדובים

מה מיוחד במולדובה ולמה תושביה מגיעים לעבוד בבניין בארץ? מה היתרונות של פועלים ממולדובה עבור קבלני בניין בישראל? איך מגיעים

קראו עוד

צרו איתנו קשר

שלחו לנו הודעה ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם





    Back top top