Skip to Content Contact Us

המחסור בפועלי בניין בענף הבנייה והתשתיות: מעל 5,400 עובדי בניין זרים מהמזרח הרחוק עברו את המיונים לצורך הגעה לישראל, וצפויים להגיע לארץ במהלך פברואר. מדובר במיונים לפועלים מהודו וסרי לנקה שבוצעו במסגרת הסכמים פרטיים על ידי התאחדות הקבלנים בוני הארץ בשיתוף משרד הבינוי והשיכון (כלומר לא במסגרת ההסכמים הבילטרליים הנערכים בין מדינות בהתחייבויות דו-צדדיות). לעומת זאת, במסגרת ההסכמים הבילטרליים נרשמה הצלחה חלקית בלבד עם גיוס של כ-500 פועלים.

בהתאחדות מדגישים כי על מדינה לאשר מיידית תוספת של עובדים זרים לענף וכן לקבל החלטה לפיה את רובם ניתן יהיה להביא לישראל במסגרות של "ביזנס טו ביזנס" – התקשרות ישירה של חברות כוח אדם ישראליות וחברות כוח אדם מעבר לים. הקבלנים מתחייבים להשלים גיוס מלא של כל מכסת 10,000 העובדים הראשונים בחודש הבא, אך דורשים לאפשר למגזר הפרטי לבצע את הגיוס כדי להאיץ את הליך הבאת העובדים.

לדברי הקבלנים, לענף נדרשים 100 אלף עובדים זרים כדי שהוא יוכל לתפקד בתפוקה מלאה לצורך בנייה חדשה וטיפול בהרס שתשאיר המלחמה בצפון ובדרום בארץ. בעקבות המצב, בממשלה צפויים לדון בימים הקרובים בהגדלה נוספת של מכסת העובדים הזרים מ-50 אלף ל-60 אלף במסגרת ההסכמים הפרטיים, ובכך להגדיל את מכסת העובדים במסלול הפרטי מ-10,000 ל-20 אלף.

בשנים האחרונות כלל עובדים הזרים בענף הבנייה הגיעו לישראל במסגרת פעולות הממשלה, ללא מעורבות המגזר העסקי. בצל מלחמת חרבות ברזל, מעל 45% מאתרי הבנייה שותקו לאחר שנאסרה כניסתם של 80 אלף עובדים פלסטינים לתחומי ישראל. מדובר בכשליש מעובדי ענף הבנייה והתשתיות. בעקבות זאת, אישרה הממשלה להביא לישראל 20 אלף עובדים זרים נוספים לענף הבנייה, עם החלטה לפיה 10,000 מהם יגויסו על ידי חברות כוח אדם פרטיות מהודו יחד עם חברות כוח אדם מישראל.

יצוין כי אתמול התקיימה ישיבה של הוועדה המיוחדת לעובדים זרים בכנסת, שבה הוצגו הנתונים של גיוס העובדים הזרים עד כה. יו"ר הוועדה, ח"כ אלי רביבו, מתח ביקורת על מקבלי ההחלטות ואמר כי על הממשלה לבחון הרחבה של מכסת העובדים שניתן יהיה להביא במסגרת הסכמים פרטיים.

https://www.ynet.co.il/economy/article/b1aoeh0ta

מתוך כתבתה של הילה ציאון ל YNET

E5e5a3e3 082f 489b 9ffd 91f09269c827

עוד מאמרים שכדאי לקרוא

פועלי בניין מולדובים

מה מיוחד במולדובה ולמה תושביה מגיעים לעבוד בבניין בארץ? מה היתרונות של פועלים ממולדובה עבור קבלני בניין בישראל? איך מגיעים

קראו עוד

פועלי בניין סינים

למה סינים מגיעים לעבוד בבניין בישראל? מדוע שווה להעסיק פועלי בניין זרים? מה ההבדל בין קבלן בנייה לקבלן כוח אדם?

קראו עוד

צרו איתנו קשר

שלחו לנו הודעה ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם





    Back top top